Kuratoria oświaty w całym kraju opublikowały plany nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/24, a w nich znalazły się: planowana tematyka kontroli, typ kontrolowanej placówki oraz przedział czasowy. Sprawdź poniżej, czy prowadzona przez Ciebie placówka spełnia kryteria do objęcia kontrolą!
Kiedy planowane są kontrole? Jakie placówki im podlegają?
Poniższa tabela przedstawia zestawienie informacji podanych przez kuratoria oświaty dotyczące planowanych kontroli w zakresie nadzoru pedagogicznego:
Kuratorium |
Tematyka kontroli | Jakich podmiotów dotyczy kontrola? | Kiedy będzie kontrola? |
Małopolskie | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | przedszkola ogólnodostępne i integracyjne | Nie podano |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | szkoły ogólnodostępne i integracyjne: szkoła podstawowa, liceum ogólnokształcące, technikum, branżowa szkoła I-go stopnia | ||
Prawidłowość wykorzystania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia uczniów w zakresie niezbędnym do podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej | publiczne przedszkola, szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące, technika, branżowe szkoły I-go stopnia | ||
Podkarpackie | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | przedszkola ogólnodostępne i integracyjne | Nie podano |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | szkoły ogólnodostępne i integracyjne: szkoła podstawowa, liceum ogólnokształcące, technikum, branżowa szkoła I-go stopnia | ||
Prawidłowość wykorzystania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia uczniów w zakresie niezbędnym do podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej | publiczne przedszkola, szkoły podstawowe, licea, technika i szkoły branżowe I-go stopnia | ||
Wielkopolskie | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | przedszkola ogólnodostępne i integracyjne | styczeń-maj 2024 r. |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | szkoły ogólnodostępne i integracyjne: szkoła podstawowa, liceum ogólnokształcące, technikum, branżowa szkoła I-go stopnia | styczeń-maj 2024 r. | |
Prawidłowość wykorzystania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia uczniów w zakresie niezbędnym do podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej | publiczne przedszkole i szkoły podstawowe | kwiecień-czerwiec 2024 r. | |
Mazowieckie | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | przedszkola ogólnodostępne i integracyjne (publiczne i niepubliczne) | Nie podano |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | szkoły ogólnodostępne i integracyjne (publiczne i niepubliczne), w tym: szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące, technika, branżowe szkoły I-go stopnia |
||
Prawidłowość wykorzystania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia uczniów w zakresie niezbędnym do podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej | publiczne szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące | ||
Opolskie | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | przedszkola ogólnodostępne i integracyjne | styczeń-maj 2024 r. |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące, technika, branżowe szkoły I-go stopnia | styczeń-maj 2024 r. | |
Prawidłowość wykorzystania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia uczniów w zakresie niezbędnym do podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej | szkoły podstawowe | kwiecień-czerwiec 2024 r. | |
Śląskie | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | Przedszkola | Nie podano |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące, technika, branżowe szkoły I-go stopnia | ||
Prawidłowość wykorzystania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia uczniów w zakresie niezbędnym do podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej | publiczne przedszkola, szkoły podstawowe i licea ogólnokształcące | ||
Dolnośląskie | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | przedszkola ogólnodostępne i integracyjne | Nie podano |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące, technika, branżowe szkoły I-go stopnia | ||
Prawidłowość wykorzystania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia uczniów w zakresie niezbędnym do podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej | publiczne przedszkola, szkoły podstawowe i licea ogólnokształcące | ||
Warmińsko-Mazurskie | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | przedszkola ogólnodostępne i integracyjne | Nie podano |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | ogólnodostępne i integracyjne: szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące, technika, branżowe szkoły I-go stopnia | ||
Prawidłowość wykorzystania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia uczniów w zakresie niezbędnym do podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej | publiczne przedszkola, szkoły podstawowe i licea ogólnokształcące | ||
Lubelskie | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | 100% przedszkoli, w których nie są spełnione wymogi dot. zatrudnienia nauczycieli specjalistów | styczeń-maj 2024 r. |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | 100% szkół, w których nie są spełnione wymogi dot. zatrudnienia specjalistów | styczeń-maj 2024 r. | |
Prawidłowość wykorzystania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia uczniów w zakresie niezbędnym do podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej | jedno przedszkole oraz dwie szkoły podstawowe (publiczne) | kwiecień-czerwiec 2024 r. | |
Lubuskie | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | przedszkola ogólnodostępne i integracyjne, w których nie są spełnione wymogi dot. zatrudniania nauczycieli specjalistów | styczeń-maj 2024 r. |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące, technika i branżowe szkół I-go stopnia, w których nie są spełnione wymogi dot. zatrudniania nauczycieli specjalistów | styczeń-maj 2024 r. | |
Prawidłowość wykorzystania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia uczniów w zakresie niezbędnym do podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej | publiczne szkoły podstawowe, licea, technika i szkoły branżowe I-go stopnia | kwiecień-czerwiec 2024 r. | |
Pomorskie | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | przedszkola ogólnodostępne i integracyjne | Nie podano |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | szkoły ogólnodostępne i integracyjne, w tym: szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące, technika, branżowe szkoły I-go stopnia |
||
Prawidłowość wykorzystania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia uczniów w zakresie niezbędnym do podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej | publiczne przedszkola i szkoły, w tym: przedszkola, szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące + publiczne branżowe szkoły I stopnia |
||
Zachodniopomorskie | Zgodność z przepisami prawa przestrzegania zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów | publiczne szkoły podstawowe, licea, technika i szkoły branżowe I-go stopnia | luty-marzec 2024 r. |
Prawidłowość realizacji przyjętego programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia | publiczne szkoły podstawowe | listopad 2023 – styczeń 2024 r. | |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | publiczne przedszkola ogólnodostępne, niepubliczne przedszkola ogólnodostępne, niepubliczne przedszkola integracyjne | styczeń-maj 2024 r. | |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | publiczne szkoły podstawowe, niepubliczne szkoły podstawowe, publiczne licea ogólnokształcące, niepubliczne licea ogólnokształcące, niepubliczne technika, publiczne szkoły branżowe I-go stopnia | styczeń-maj 2024 r. | |
Prawidłowość wykorzystania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia uczniów w zakresie niezbędnym do podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej | publiczne szkoły podstawowe, publiczne licea ogólnokształcące | kwiecień-czerwiec 2024 r. | |
Podlaskie | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | przedszkola ogólnodostępne i integracyjne | styczeń-maj 2024 |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | szkoły ogólnodostępne i integracyjne, w tym: szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące, technika, branżowe szkoły I-go stopnia |
||
Prawidłowość wykorzystania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia uczniów w zakresie niezbędnym do podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej | publiczne przedszkola i szkoły, w tym: przedszkola, szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące |
||
Świętokrzyskie | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | przedszkola ogólnodostępne i integracyjne | styczeń-maj 2024 r. |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | szkoły ogólnodostępne i integracyjne, w tym: szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące, technika, branżowe szkoły I-go stopnia |
styczeń-maj 2024 r. | |
Prawidłowość wykorzystania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia uczniów w zakresie niezbędnym do podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej | publiczne przedszkola, szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące, technika branżowe | kwiecień-czerwiec 2024 r. | |
Kujawsko-Pomorskie | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | przedszkola ogólnodostępne i integracyjne | Nie podano |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące, technika, branżowe szkoły I-go stopnia (ogólnodostępne i integracyjne) | ||
Prawidłowość wykorzystania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia uczniów w zakresie niezbędnym do podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej | publiczne przedszkola i szkoły, w tym: przedszkola, szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące + publiczne branżowe szkoły I stopnia |
||
Łódzkie | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | przedszkola ogólnodostępne i integracyjne | styczeń-maj 2024 |
Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące, technika, branżowe szkoły I stopnia (ogólnodostępne i integracyjne) |
Pobierz bezpłatny poradnik dotyczący kontroli
Zespół naszej Kancelarii, aby wesprzeć Państwa podczas procesu kontroli, przygotował poradnik zawierający informacje o tym:
- czym jest kontrola i na czym polega?
- jakie uprawnienia ma kontrolujący?
- ile trwa kontrola?
- co zawiera protokół kontroli?
- jak wygląda wnoszenie zastrzeżeń do protokołu?
- jakie są skutki odmowy podpisania protokołu?
- czym są zalecenia i jakie są konsekwencje ich niewdrożenia?
- zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia jako przedmiot kontroli.
Poradnik zawiera także interaktywne łącza pozwalające przekierować do zarządzeń poszczególnych Kuratorów Oświaty dotyczących planów nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024.
Pomoc prawna w zakresie kontroli placówek oświatowych
Nasza kancelaria prawna – Kancelaria Prawa Gospodarczego i Oświatowego, specjalizuje się w szeroko pojętym prawie oświatowym, w tym także oferuje wsparcie w zakresie kontroli placówek oświatowych. Jesteśmy do Państwa dyspozycji:
- pod numerem telefonu: +48 533 940 018
- pod adresem e-mail: [email protected]
- w siedzibie kancelarii: al. Juliusza Słowackiego 15a/8, 31-159 Kraków (po wcześniejszym umówieniu terminu spotkania)
Opracowano na podstawie
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U.2023.900 t.j.)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U.2020.1551 t.j.)
- Kuratorium Oświaty we Wrocławiu, Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024, Data odczytu 2023.12.01
- Kuratorium Oświaty w Rzeszowie, Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024, Data odczytu 2023.12.01
- Kuratorium Oświaty w Krakowie, Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024, Data odczytu 2023.12.01
- Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024, Data odczytu 2023.12.01
- Kuratorium Oświaty w Warszawie, Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024, Data odczytu 2023.12.01
- Kuratorium Oświaty w Katowicach, Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024, Data odczytu 2023.12.01
- Kuratorium Oświaty w Opolu, Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024, Data odczytu 2023.12.01
- Kuratorium Oświaty w Białymstoku, Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024, Data odczytu 2023.12.01
- Kuratorium Oświaty w Gdańsku, Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024, Data odczytu 2023.12.01
- Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim, Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024, Data odczytu 2023.12.01
- Kuratorium Oświaty w Szczecinie, Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024, Data odczytu 2023.12.01
- Kuratorium Oświaty w Poznaniu, Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024, Data odczytu 2023.12.01
- Kuratorium Oświaty w Łodzi, Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024, Data odczytu 2023.12.01
- Kuratorium Oświaty w Kielcach, Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024, Data odczytu 2023.12.01
- Kuratorium Oświaty w Lublinie, Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024, Data odczytu 2023.12.01
- Kuratorium Oświaty w Olsztynie, Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024, Data odczytu 2023.12.01
Potrzebujesz pomocy prawnej w tym temacie?
Kancelaria Prawa Gospodarczego i Oświatowego sp. z o.o.
Aleje Słowackiego 15a/8, 31- 159 Kraków
T:+48 533 940 018
E: [email protected]